Idag lämnade vi in uppsatsen till vår examinator och de två studenter som kommer att opponera på vårt arbete. Känns skönt att äntligen ha tagit sig till mållinjen och pusta ut en liten stund. Nu ska vi läsa igenom en uppsats till opponeringen nästa fredag innan denna kurs är över. Resultat och uppstsen kommer att läggas ut på bloggen efter att opponeringen är slutförd.
Idag hade vi sista handledningen med Catrin Johansson, vi fick förvånandsvärt bra betyg på resultatet och analysen. Däremot ska vi göra en bättre struktur på arbetet i stort. Finslipning är vad vi nu har framför oss den kommande veckan.
Idag lämnade vi in vår c-uppsats till Catrin Johansson, vår handledare som ska gå igenom vårt arbete innan vi gör finishingen på den. Inlämning är fredag den 18.e. Skönt att ta lite helg nu ett par dagar. På fredag har vi handledning och kommer sedan i helgen att fortsätta arbetet. Vårt mål kommer då vara att korta ner uppsatsen med 10 sidor.
Resultatarbetet är i full gång, det tar tid men det är roligt arbete som ger upphov till många diskussioner i ämnet. Analysen kommer gå som en dans när resultatdelen väl är i hamn.
Idag har vi tillsammans gått igenom allt vårt material från våra informantintervjuer och fokusgrupper. Det var mycket spännande läsning och vi känner oss taggade för hur det samlade resultatet kommer att se ut. Vi är nu däremot väldigt trötta nu. mycket att läsa och mycket som ska organiseras innan vi kan genomföra den bästa biten på arbetet, analysen!
Idag fortsätter vi vårt arbete med uppsatsen efter juluppehållet. Det transkriberas dokument från fokusgrupperna vi hade före jul. Resultatet börjar ta form och vi kommer att ta fram våra analyserande förmågor till helgen innan vi har vår sista handledning på tisdag nästa vecka. Skönt att vara tillbaka igen.
Två studenter från Mittuniversitetets informations- & pr program i Sundsvall. Bloggar om livet som C-uppsatsskrivare på universitet och hur arbetet med forskningen fortgår. Vi undersöker framgångsrika kampanjer på Facebook utifrån pr-byråers perspektiv men med fokus på vad publiken faktiskt tycker. Förhoppningen är att utveckla och skapa förståelse för kampanjarbetet i detta medium.